Litteraturseminarie 29/1-09

Inför detta litteraturseminarie hade jag inriktat mig på två pedagogiska teorier (Learning by doing och Kognitiv Pedagogik), dessa två tycker jag är mycket intressanta att diskutera och jag hade svårt att bara välja en, även om jag visste att jag var tvungen att bara ta en av dom.
Det var också kul att få friska upp minnet om pedagogik från Barn och Fritid.
 
Tillslut så bestämde jag mig för att vara med i disskutionsgruppen som valt Learning by doing (lära genom att göra), valet gjorde jag eftersom jag ansåg att det var mer så jag lär mig. Jag lär mig mer genom att få praktisera det jag ska lära mig, samt att jag vill vara aktiv och självständigt kunna pröva mig fram.
 
Vi satt oss ner i gruppen och pratade om vad vi ansåg om den pedagogiken, vilket ledde till en intressant disskution.  När vi pratat en stund om vad vi hade läst, kände jag mig mer säker på att detta var en pedagogik för mig. 

Det som var mest intressanta var när vi fick sätta oss tillsammans med andra studenter som inriktat sig på andra pedagogiker. Även om man läst om dom andra så fick man mer fördjupande vad dom innebar, samt man fick åsikten om vad den studenten tyckte om pedagogiken och vi andra kunde också ge sin tanke.   

Denna dagen var givande och jag kommer att läsa mer pedagogik nu framöver för jag vet att jag senare kommer att ha nytta av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0